.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار مازندران در همايش تجليل از فعالان عرصه پدافند غير عامل استان؛
پدافند غير عامل بايد به فرهنگ عمومي بدل شود

 شمال نیوز: پدافند غير عامل بايد به فرهنگ عمومي بدل شود دكتر فلاح در اين همايش خاطر نشان ساخت: پدافند غير عامل بايد در همه فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي، عمراني، توليدي، اداري و ... مورد توجه قرار گيرد و نهادينه و فرهنگ سازي شود.

 به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در همايش تجليل از فعالان عرصه پدافند غير عامل استان مازندران با اشاره به اهميت فرهنگ سازي پدافند غير عامل در فضاي جامعه، ياد آور شد: كشورهاي پيشرفته در حوزه پدافند غير عامل به توفيقات قابل توجهي رسيده اند، به نحوي كه با بروز بيش از 7 و 8 ريشتر زلزله در اين كشورها، اتفاق خاصي نمي افتد.

دكتر فلاح به اهميت تقويت پدافند غير عامل در حوزه نرم افزاري همانند حوزه سخت افزار اشاره كرد و ياد آور شد: همچنان كه در آموزش و پرورش، معلمان در كنار مديران اجرايي در حال نقش آفريني در اين بخش هستند، دانشگاه ها نيز بايد به شكل جدي تري به ميدان بيايند و دست اندركاران اين حوزه بايد از از ظرفيت و توانمندي نخبگان، دانشگاهيان و اصحاب نظر و تحقيق در راستاي ارتقاء پدافند غير عامل و فرهنگ سازي آن در جامعه استفاده نمايند.

استاندار با بيان اين كه پدافند غير عامل بايد چيزي فراتر از تشكيلات اداري باشد و تصويب تخصيص اعتبار يك تا دو درصد اعتبارات دستگاه هاي اجرايي به اين بخش در شوراي برنامه ريزي استان، نشانه اهميت و جايگاه اين حوزه است، عنوان نمود:  بايد به موازات فعاليت هاي اجرايي و پيش از هر اقدام و بر اساس مطالعه، تحقيق و ارايه طرح و برنامه يي اصولي، نقش موثر پدافند غير عامل در دستگاه هاي اجرايي ديده شود.

رييس شوراي پدافند غير عامل استان، افزود: پدافند غير عامل بايد در همه فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي، عمراني، توليدي، اداري و ... مورد توجه قرار گيرد و نهادينه و فرهنگ سازي شود و در اين حوزه بايد با عبور از وضعيت هاي ابتدايي به مراحل پيشرفته تري از قدرت پيش بيني، بازدارندگي و توانِ  لازم براي كنترل شرايط خاص برسيم.

مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اين كه پدافند غير عامل بايد با توجه به شرايط و اقتضائات به فرهنگ عمومي بدل شود، خاطر نشان ساخت:  بايد پيش نيازهاي لازم براي برخورد با شرايط و بحران هاي طبيعي، زيستي، شيوع بيماري هاي انساني، دامي، زراعي و .... را برآورد و  تمهيد نمود.

وي با اشاره به اين كه بايد آگاهي لازم را به مردم در اين راستا ارايه كرد و بسيجي وار در حوزه پدافند غير عامل ايفاي وظيفه نمود، بيان داشت: بايد اطلاعات و آگاهي هاي لازم را به پيمانكاران مجري طرح هاي عمراني ارايه كرد و مقتضيات اين حوزه را در اجراي طرح ها از آنان مطالبه نمود.

استاندار، كسب رتبه برتر پدافند غير عامل مازندران را در كشور نشانه تلاش و مجاهدت اين اداره كل و همه دست اندركاران امر دانست و ياد آور شد: اميدواريم، روزي برسد تا در سايه تلاش هرچه بيشتر و برنامه ريزي هرچه جامع تر و در هماهنگي با دستگاه ها و نهادهاي استان، به همه آرمان ها و اهداف پيش بيني شده در اين حوزه دست يابيم.

گفتني است، در اين مراسم كه معاون اطلاعات و عمليات سازمان پدافند غير عامل كشور، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مدير كل پدافند غير عامل استانداري، برخي مديران كل ستادي استانداري و دستگاه هاي اجرايي استان حضور داشتند، از فعالان عرصه پدافند غير عامل استان با اهداء لوح تقدير، تجليل شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.